Dimecres: 14 de desembre de 2011 (de 15:00 a 17:00).
Els mestres treballen les àrees i matèries del currículum per competències bàsiques amb el suport d'una ponent i mestra anomenada Rosa Mas.
Algunes de les idees clau que hem tret aquesta vesprada són:
· Les competències es poden classificar en dos tipus: específiques i transversals.
Les competències específiques són les pròpies d'una matèria i més relacionades amb objectius i continguts curriculars. Així doncs són les competències matemàtiques, comunicació lingüística, artística - cultural i coneixement i la interacció amb el món físic.
Les competències més transversals són aquelles que poden treballar a través de qualsevol assignatura, ja que en totes es treballen aquestes competències. Les competències transversals són: les d'aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, tractament de la informació i noves tecnologies, social i ciutadana i emocional.
· El treball per competències requereix d'un gran coordinació i programació de continguts entre assignatures / matèries.
Es parteix de la idea que les competències és l'aplicació pràctica de continguts per resoldre conflictes del nostre entorn proper. Així doncs, per resoldre conflictes o problemes de l'entorn proper necessitem posar en pràctica més d'una competència. Per exemple, a l'hora de comprar un cotxe, hem d'aplicar la competència lingüística per entendre que vol dir cada una de les característiques del cotxe, la competència matemàtica per calcular quan em costarà si apliquem un descompte del concessionari, pagat al comptat o finançat; la competència social per regatejar o demanar la informació al venedor; la d'interacció al món físic per distingir el avantatges mediambientals d'un cotxe diesel respecte un de gasoli, etc.
Així doncs, es veu com que les competències requereix una gran programació i planificació.
Grups de mestres treballant i parlant de les competències bàsiques en diverses àrees o matèries on es pretén que tots els alumnes i les alumnes aconseguisquen els objectius educatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada