Els mestres i alumnes de l'escola CEIP Comarcal Hispanidad han vestit aquest dijous la samarreta al revés. Ha estat la manera de fer visible la seva adhesió a la campanya Somos, impulsada per 25 ONG's.
La proposta consisteix en portar alguna peça de roba capgirada per expressar que volem canviar la situació d'injustícia que hi ha al món i també com a gest de recolzament a les ONG que ho fan possible.
La relació de les ONG que impulsen la Campanya, batejada amb el nom de SOMOS, són les següents:
Acción contra el Hambre, Comité Español de ACNUR, Aldeas Infantiles SOS, Ayuda en Acción, Cris contra el Cáncer, Cruz Roja Española, Dianova, Fontilles, Fundación ANAR, Fundación Balia por la Infancia, Fundación Josep Carreras, Fundación Secretariado Gitano, Fundación Tomillo, Global Humanitaria, Intermón Oxfam, Manos Unidas, Médicos del Mundo, Médicos sin Fronteras, Movimiento por la Paz, ONGAWA, Plan Internacional, Save the Children, Solidaridad Internacional, UNICEF y World Vision.
En els últims temps hem assistit a moltes retallades de fons públics en matèria de cooperació i altres finalitats socials i aquesta circumstància ha fet que les donacions dels particulars s’hagin convertit en la principal font d’ingrés de les organitzacions.
Les entitats, conscients d’aquesta qüestió, han engegat la campanya “Somos” amb la qual han volgut agrair la fidelitat als seus socis i també fer especial incidència en la necessitat de mantenir el compromís. Amb aquesta campanya, promoguda per 25 ONG englobades a la Associació Espanyola de Fundraising (AEFr), es pretén que el proper dia 8 de juny , “Dia Somos”, tots els donants surtin al carrer amb una peça de roba al revés per expressar la seva voluntat de “donar la volta a la situació actual”.
Actualment a l’Estat hi ha uns 3 milions de socis que col•laboren amb donatius econòmics de forma regular i uns 4 milions que col•laboren puntualment. Aquestes dades representen una participació del 18% de la població adulta i un 35% dels fons de les entitats (uns 540 milions d’euros anuals).
Encara que es considera Espanya com un país solidari, aquests indicadors estan molt per sota dels nostres veïns europeus. Amb tot i això, les aportacions particulars han passat a ser la primera font d’ingressos del tercer sector davant la davallada de les subvencions públiques.
Conscients d’aquesta situació, l’Administració també ha volgut estimular la participació de les empreses i de la societat civil en aquestes iniciatives amb propostes com la nova llei de participació social i mecenatge, que pretén incrementar la desgravació dels donatius realitzats per contribuir a un major nombre de donacions.
La Campanya “Somos” compta amb el recolzament de 29 empreses i 23 mitjans de comunicació.
La iniciativa té vocació de permanència a fi d’establir aquesta data com a recordatori de la necessitat de les aportacions privades a les ONG.
Més informació: - Web de la campanya somosasi.org - SOMOS: un homenaje a los socios de las ONG.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada